bb22

Motion er utroligt vigtigt og hvis du allerede har fået sammensat en god daglig rutine, hvor motion er inkluderet, så behøver du jo ikke at blive overbevist om det.

Men der er skam måder hvorpå du kan gøre din faglige motion endnu sjovere for dig at udføre – og så er der en del andre måder hvorpå du kan få endnu mere ud af din daglige motion end du gør i forvejen.

Læs mere her om tre tips du kan indføre i dit liv, som sikrer dig at du får mere ud af din daglige motion.

Vær striks med din mad

Udover god motion så er det vigtigt at man også holder en god og sund kostplan. Det kan man opnå blandt andet ved at lave en madplan og være langt mere striks omkring det man spiser – og hvordan man køber ind.

Meget ofte kan ende ud i, at vi står nede i supermarkedet og der kommer lidt for mange forskellige slags søde ting og sager med ned i kurven.

Start derfor ud med at lave nogle faste dage i ugen, hvor du går ud i køber alt det ind du har brug for til de næste par dage. På den måde undgår du impulskøb og at der sniger sig nogle popcorn og chips med hjem.

Sørg endelig også for at du ikke er sulten når du handler ind! Ellers ser alle de søde kager og chips poserne langt mere fristende ud, end hvad de ville gøre på fuld mave.

Hold derefter øje med hvad det er du spiser i løbet af en uge ved at lave en madplan og holde dig til den.

blogging

Skift ud i dine motionsrutiner

Det er dejligt at have fundet en god motionsrutine, som fungerer for en. Men måske er det på tide at du skifter lidt ud i den?

Hvis du generelt er en person, der trives med faste rammer og forudsigelige omstændigheder, så hold endelig bare fast i din nuværende rutine. Men hvis du godt kan lide, at tingene ændrer sig lidt af og til, så kan de være at du skal til at eksperimentere lidt med en anden motionsrutine.

Prøv at hoppe en tur på løbebåndet en halv time som opvarmning i stedet for motionscyklen. Eller start din træning ud med en god omgang nede ved sjippetovene hvorefter en hurtig cardio med boksebolden.

Ved at skifte lidt ud i tingene finder du måske andre sjove måder at holde dig selv i form på, som tiltager dig lige så meget som din dagligdags rutine.

Del dine erfaringer med andre

Man kan lære rigtig meget omkring motion og sundhed ved at dele ud af sine egne erfaringer og at lytte til andres. En oplagt måde at få begge dele på er ved at lave en blog.

Når du blogger om sundhed og motion, så modtager du også en del kommentarer fra dine læsere, som med garanti har en masse gode ideer om, hvordan man opnår en sundere tilværelse.

Med lidt godt SEO-arbejde kan man altså hurtigt blive klogere på ens egen krop og hvordan man holder sig selv sund og rask på.